Sunday , October 6 2024

PODRŠKA RAZVOJU SEOSKOG TURIZMA – SAJTOVI, REČNICI, SIGNALIZACIJA…

Agencija za ruralni razvoj Grada Sremska Mitrovica izradila je veb prezentacije-internet sajtove za tri seoska turistička domaćinstva. U pitanju su domaćinstvo „Čikić“ iz Zasavice (www.cikiczasavica.com),
zatim „Mila“ iz Manđelosa (www.domacinstvomila.com), kao i Gostinska kuća „Nana“ iz Noćaja (www.guesthousenana.net). Sva tri sajta su u Zasavici predstavljena medijima, a tom prilikom prezentovan je i englesko – srpski rečnik za subjekte seoskog turizma.

„Seoski turizam danas je veoma značajan izvor prihoda od nepoljoprivrednih aktivnosti na selu i veoma značajan za unapređenje ruralne eknomije, upravo zato Agencija za ruralni razvoj Grada Sremska
Mitrovica veliku pažnju posvećuje i podržava subjekte koji se na teritoriji grada bave ovom oblašću. Godinama unazad organizujemo eukacije, studijska putovanja, seminare, a u Zasavici smo se okupili iz
nekoliko razloga. Najpre da ispromovišemo tri nova sajta koje smo obezbedili za subjekte koji se bave seoskim turizmom, a do sada nisu imali svoje internet stranice. Na ovaj način smo im obezbedili besplatnu ulaznicu u svet interneta i omogućili da njihovi proizvodi i usluge koje nude budu vidljivije i stranim i domaćim gostima – turistima“, rekao je Petar Samardžić, direktor Agencije za ruralni razvoj.

Na sva tri sajta nalaze se informacije o lokaciji, gastronimskoj ponudi, smeštajnim kapacitetima, galerija fotografija i naravno kontakti. Stranice je izradio aWeb servis Agroklub portala, sa kojima Agencija za
ruralni razvoj ostvaruje dugogodišnju saradnju.

Drugi povod okupljanja jeste, kako objašnjava Samardžić, predstavljanje srpsko-engleskog rečinika namenjenog upravo etno domaćinstvima radi lakše komunikacije.


„Agencija je rečnike obezbedila za sve registrovane subjekte koji se bave seoskim turizmom, oni sadrže najvažnije reči i izraze na srpskom jeziku koji se u ovoj oblasti koriste prevedene na engleski, ali po
sistemu onako kako se te reči i izgovaraju, tako da će biti velika pomoć u komunikaciji. Naši domaćini koji se i ne koriste engleskim jezikom uz rečnik će biti u mogućnosti da strane turiste dočekaju, ugoste i
usluže“, rekao je Samardžić.

Rečnik “Da se razumemo” je štampan i besplatno distribuiran etno domaćinstvima zahvaljujući saradnji Agencije za ruralni razvoj sa RRA “Zlatibor” iz Užica, koji su izdavači ovog rečnika.

Treći razlog okupljanja jeste definisanje potreba etno domaćinstava u okviru projekta „Korpa sremskih tradicionalnih proizvoda” koji realizuje Ruralni centar „Sova“ iz Sremske Mitrovice, a čiji su oni jedni od
ključnih aktera. Cilj ovog projekta je takođe podrška razvoju ruralne ekonomije na teritoriji Grada Sremska Mitrovica kroz mobilisanje i umrežavanje lokalnih proizvođača poljoprivredno-prehrambenih i zanatskih proizvoda i subjekata koji se bave seoskim turizmom. Projektom je predviđeno formiranje korpe lokalnih proizvoda koja će se moći nabaviti kao korporativni i diplomatski poklon, a domaći i strani turisti će korpu ili pojedine proizvode iz nje moći da nabave kod lokalnih seoskih turističkih domaćinstava. Projektom se afirmiše seosko preduzetništvo i zanatstvo, propagira legalna proizvodnja domaćih proizvoda i promoviše ruralni turizam. Svi subjekti uključeni u projekat, i proizvođači i
turistička domaćinstva, dobiće i odgovarajuću turističku signalizaciju, kako bi bili što vidjiviji domaćim i stranim turistima.

Skup mitrovačkih subjekata seoskog turizma omogućio je i međusobnu komunikaciju i razmenu iskustava, dogovor oko zajeničkog nastupa na tržištu, oko ponude proizvoda i usluga u funkciji zdrave konkurencije i unapređenja ruralnog turizma na teritoriji Grada Sremska Mitrovica. Skup su podržali i predstavnici Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica, Ruralnog centra „Sova“ i Gradske komisije za kategorizaciju turističkih objekata.

„Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica vrlo rado podržava projekte vezane za razvoj seoskog turizma na teritoriji našeg grada kao i okoline, prepoznali smo ono što je jako važno za dalji razvoj,
plasiranje na tržištu i promociju ovog oblika turizma. Kada živite u gradu koji sa jedne strane ima ogroman potencijal sa svih asepkata turizma, kako kulturnih, tako i prirodnih, a sa druge strane imate i
nedostatak smeštajnih kapaciteta onda seoska domaćinstva dođu kao sjajno rešenje da te nedostatke nadomestite. Ono što ide na ruku razvoju ovog vida turizma jeste novi trend da se turisti masovno okreću ka onim intimnijim oblicima smeštajnih kapaciteta i traže onu atmosferu koja se dobija samo unutar jedne porodice, odnosno trend je da se izbegavaju veliki hotelski lanci“, rekla je Bojana Živković Santrač u ime Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica.

“Selo Manđelos nije toliko veliko i nisu svi čuli za njega, sada će ljudi moći da se informišu o svemu putem sajta koji smo dobili od Agencije za ruralni razvoj. Radimo od prošle godine i dočekivali smo
uglavnom domaće, ali sada smo rešili da ugostimo i strance na južnoj padini Fruške gore, pa će nam i rečnik dosta olakšati komunikaciju sa stranim gostima. Do sad smo imali vikend-goste koji su došli da se prošetaju u prirodi i okuse domaću hranu koju nudimo”, rekla je Marijana Došen, vlasnica Seoskog turističkog domaćinstva „Mila“.

Na teritoriji Sremske Mitrovice registrovanih seoskih turističkih domaćinstava ima preko 15, a iz godine u godinu njihov broj se povećava.

Proverite takođe

Konkurs za dodelu bespovratnih sredstava za nabavku kvalitetnih priplodnih grla u AP Vojvodini u 2024. godini

Konkurs za dodelu bespovratnih sredstava za nabavku kvalitetnih priplodnih grla u AP Vojvodini u 2024. …